شناخت انواع فرش از نظر سایز و اندازه شناخت انواع فرش از نظر سایز و اندازه
ارائه اخرین اخبار و بهترین آموزش ها در زمینه های مختلف فرش و تابلو فرش
آپلود عکس'); background-repeat:no-repeat; background-position: center top;">
تاریخ : سه شنبه 7 دی 1395
نویسنده : فراهانی

4.زرع نیم:این سایز فرش در کلیه بافت ها دیده شده و ابعاد آن به صورت معمول 100 در 150 می باشد اما در بافت نایین و کاشان این ابعاد 110 در 165 سانتی متر هم دیده می شود.

5.قالیچه:ابعاد این سایز فرش در بافت تبریز 150 در 200 سانتی متر می باشد اما در بافتهای نایین 135 در 210 سانتی متر و در بافت کاشان و اردکان 145 در 220 سانتی متر می باشد.

6.پرده ای: این سایز قالی فقط در بافت نایین مشاهده شده و ابعاد آن 160 در 240 سانتی متر می باشد.

7.شیش متری:این سایز یکی از پر مصرف ترین ابعاد فعلی فرش بوده و در کلیه بافتها دیده می شود و ابعاد آن 200 در 300 سانتی متر می باشد.

8.نه متری:این سایز نیز در همه مدل بافت دیده می شود و ابعاد آن 250 در 350 سانتی متر می باشد.

9.دوازده متری:این سایز فرش نیز در گذشته یکی از بهترین و محبوب ترین سایز های فرش بوده که به مرور زمان و کوچک تر شدن منازل مسکونی محبوبیت خود را از دست داده و درخواست برای آن کم شده و ابعاد آن 300 در 400 سانتی متر می باشد.

10.فرش های بزرگ پارچه و سفارشی بافت:این فرش ها معمولا در اندازه های 18 متری و 24 متری و 36 متری و یا به سفارش مشتری و به سایز دلخواه آن بافته شده و عمومیت ندارد.

11.فرش های گرد و بیضی:این فرش ها در همه سایزی دیده می شود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: فرش , ,
برچسب‌ها: فرش , اندازه , ابعاد , سایز , طول , عرض , دستی , دست بافت , قم , نائین , تبریز , ایران , خرید , فروش , شناسایی , آموزش , سانت , متر , قالیچه , زرع و نیم , ستونی , پشتی , زرع چارک , شیش متری , نه متری , دوازده متری , بزرگ , , قالی , فرش دست بافت , خرید فرش دست بافت , فروش فرش دست بافت , شبکه فرش دست بافت , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


آخرین مطالب

/
سلام این سایت قسمتی از سایت اصلی شبکه فرش ایران بوده و ما در این بخش به ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به فرش و تابلو فرش می پردازیم و در حد توان اطلاعات مفید در زمینه خرید و فروش و شناسایی فرش و تابلو فرش دست بافت در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم و همچنین بسته به نیاز و در خواست شما عزیزان به ارائه انواع آموزش ها در زمینه نگهداری و فروش و خرید و شناسایی این محصولات اقدام می کنیم به امید رضایت شما عزیزان